středa 1. října 2014

Chilliovice

Potřebujete:
Detail naložených chilli papriček
  • chilli papričky,
  • vodka (nezáleží na druhu – spíš levnější, chuť bude přebyta).
Postup
Důležitá poznámka na úvod – u příliš pálivých papriček použijte raději ochranné rukavice, třeba z balení barvy na vlasy.

Rozkrájejte chillipapričky a vhoďte je do vodky. Můžete i se semínky nebo bez nich – využijete je na zasazení dalších „kytiček“. Nechte louhovat alespoň měsíc.

Užívejte velice opatrně, spíše loky než panáky. Vhodné na dovolenou proti zažívacím potížím – preventivně každé ráno (na dovolené, ne doma!).


P. S.1: Pokud nebude k pití, dají se tím potírat části těla. Údajně to pomáhá na onemocnění šlach, kloubů, různé pohmožděniny, naraženiny a studené nohy. Stačí jen potřít a lehce vmasírovat. Jenže musíte dát pozor na hodně pálivé odrůdy – to by vás totiž mohlo setsakramentsky bolet. 
Kočka abstinent se odmítá i jen dotknout lahve

P. S.2: Tak jsem ji dneska – 14. září cca měsíc od výroby - ochutnala. A tím bych se teda nepotírala ani za nic. Kapka toho pálila jak oheň. Připomíná mi to brucinové kapky popisované v Monte Cristovi – jedna kapka probudí k životu i téměř mrtvého a tři zabijí docela zdravého živého.

P. S.3: Známým – zejména chlapům – chutná tak, že by mi ji byli schopni úplně vypít! Překvapilo mě to, vždyť je to takový driák. 5. března 2015 

P. S.4: Na apetitonline jsem našla podobný recept a říkají tomu Ďábelský likér. Myslím, že to je taky príma výstižné.

Zdroj: http://www.chilli-forum.cz/chilli-papricky-v-lekarstvi/chilliovice-t1592.html



Žádné komentáře: