pátek 5. června 2015

Kvetoucí tabouleh (letní salát s bulgurem)

Potřebujete:
  • 100 g bulguru,
  • 4 rajčata nebo několik cherry rajčátek, 
  • koření Tabouleh nebo 1 stonek máty + lžičku mletého římského kmínu,
  • panenský olivový olej (lžíci),
  • šťávu a nastrouhanou kůru z 1 citrónu (nebo lžíci šťávy z nakládaných citrónů),
  • 1 cibuli,
  • sůl, pepř,
  • volitelně listový salát k přikusování.
Připravte bulgur podle návodu (viz článek Bulgur) = 15 minut vařte nebo nechte hodinu nabobtnat.

Bylinky nakrájejte na malé kousky, rajčátka a cibuli zrovna tak. Vmíchejte do bulguru, pokapejte olivovým olejem, citrónovou šťávou a posypte kořením.

Nechte si chutnat!

P. S.: Jedná se o libanonské jídlo.

St 3. června 2015: Kdysi jsem si koupila bio koření Tabouleh od Sonnentoru. Je na něm napsáno, že je na salát, ale vzadu na krabičce jsou bližší údaje: „Vykouzlete pokrmy z kuskusu nebo bulguru, které budou hotovy obratem ruky. Zjemněte olivovým olejem, čerstvými rajčaty a citronovou šťávou a máte rázem v kuchyni léto.“ Léto je až za pár dní, ale já se ho rozhodla přivolat již nyní, tak jsem si vygooglila, co s bulgurem, vzala jeden z tajných zásob a hurá do toho. Ještě vám prozradím složení tohoto koření: máta peprná, petržel, kousky rajčat, citronová kůra, česnek, cibule, chrpa, měsíček, kmín křížový a 3 % mořské soli. Rozhodla jsem se koření vyzkoušet do jídla, do kterého patří. Jen recept jsem si trochu upravila, protože se v těch na internetu nalezených objevila spousta nesrovnalostí.

Žádné komentáře: