pondělí 8. června 2015

Třešňový likér

Potřebujete:
  • 2 litry třešní (čím zralejší, tím lepší),
  • 500 g cukru,
  • 1 litr vodky nebo rumu,
  • příp. vanilkový lusk, badyán, hřebíček, skořice, anýz, citrónová kůra, rozinky, nové koření... (já dávala vanilku).
Umyjte a vypeckujte třešně, pustí pak více šťávy. Pokud se vám do toho nechce, můžete je jenom propíchat (špendlíkem) nebo rozmačkat a bude.

Do uzavíratelné sklenice vsypte cukr a zalijte vodkou, nebo rumem, nebo směsí obojího. Vyzkoušela jsem všechny tři varianty. Musím být zcela potopené.

Nechte měsíc uležet na světlém teplém místě.

Potom likér přeceďte a uložte na chladném temném místě. (Zajímalo by mě proč nejdřív světlé a teď tmavé.) Zbylé třešně můžete znovu zalít alkoholem a nechat na další použití na ozdobu zmrzlinových pohárů, dortů, pudinků apod. Pozor! Při jejich konzumaci se můžete „opít“.

Zdroje:
http://abecedazahrady.dama.cz/clanek/jak-pripravit-hravy-tresnovy-liker
http://recepty.vareni.cz/visne-ve-vodce/

P. S.1: V jednom ze zdrojů radí neřešit červy. Prý po naložení do alkoholu vyplavou a vy je pak snadno sesbíráte. Zdá se mi to trochu nechutné a jsem ráda, že jsem natrefila na nečervivé třešně.

P. S.2: Místo třešní můžete použít višně, rybíz nebo maliny. Dokonce to můžete udělat tak, že do sklenice s alkoholem postupně přisypáváte to, co vám zrovna dozrálo.

P. S.3: Dnes 8. června naloženo, takže za měsíc vám můžu říct, jak to dopadlo. Držte mi palce! 

Žádné komentáře: